top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תנירה מירון

תירגעי ומיד!

לפעמים אתם בסערה רגשית.

זה יכול לקרות כשאתם נוהגים ופתאום החרדה עולה, או כשהילד מגזים בהתנהגות פרועה, זה יכול לקרות לפני מבחן מלחיץ או אחרי שמישהו בכיתה אמר לכם משהו מעליב. לא משנה בני כמה אתם , או מה הסיטואציה , לפעמים הרגש הלא נעים (כעס, תסכול, חרדה, )מציף אתכם.

המחשבות הלא נעימות דוהרות לכם בראש וגם הגוף מאותת בסימנים ברורים, שלא הכל כרגיל. הלב דופק, הנשימה מואצת, הפנים מאדימות.

האם אתם יכולים להרגיע את עצמכם?

בהחלט כן.

אתם יכולים להפעיל מניפולציה על שני המישורים הפעילים: המחשבות והגוף, או רק על אחד מהם.

כתוצאה מהמניפולציה, עצמת הרגש הלא נעים תרד ותרגישו טוב יותר.

הטכניקה הראשונה שכדאי להשתמש בה היא לנשום:


נשימות: המוח מחליט, בטעות או לא, שצפויה לנו סכנה ברורה ומידית. הוא מכניס לפעולה את מערכת העצבים שאחראית על מצבי ומחליט להפנות כמה שיותר משאבי אנרגיה (חמצן) לידיים ולרגליים כדי שנוכל להילחם או לברוח כמה שיותר מהר. תחשבו על זה כמו על מערכת אזעקה שמופעלת בלי יותר מדי מחשבה. הלב דופק במהירות כדי להעביר כמה שיותר חמצן לגפיים, ואנחנו מתחילים להתנשף כדי לספק לו את מה שצריך. התהליך הזה די מחמם את הגוף אז כתוצאה מכך אנחנו עשויים להזיע ואפילו לרעוד. לכן הפעולה הראשונה שכדאי לעשות כדי להירגע היא לנשום.

נשימה מודעת וסדירה תחזיר לפעולה את מערכת העצבים שאחראית על שימור ורגיעה. שימו לב-בשלב הזה חשוב לנשום רגיל. לא לאט מדי ולא עמוק מדי. נשימה עמוקה תייצר תחושה של סחרחורת.

* נשימת נר ופרח: דמיינו שאתם מחזיקים ביד אחת נר ובשנייה פרח. נשפו על הנר ושאפו מהפרח וחוזר חלילה עד לרגיעה של הנשימה.

*נשימת שמונה עצל: בעזרת האצבע שלכם ציירו בקו דמיוני את הספרה שמונה. תתחילו מנקודת המפגש בין שני העיגולים. 8 כשאתם מציירים את העיגול העליון תשאפו וכשאתם מציירים את העיגול התחתון תנשפו וחוזר חלילה.

*נשימת משולש: ציירו בעזרת האצבע משולש. בצלע הראשונה תשאפו, בצלע השנייה תחזיקו את האוויר ובשלישית תנשפו. שימו לב , בטכניקה הזו כדאי לשמור על קצב של 3 שניות לכל צלע, כדי לא לקבל סחרחורת. הספירה תהווה הסחת דעת מצוינת מהמחשבות. אבל זה כבר לפוסט הבא.


ניסיתם? עבד לכם? לא עבד? מוזמנים להגיב ולהירשם לעדכונים של הבלוג כדי לקבל עוד רעיונות, איך להרגיע.




21 צפיות0 תגובות
bottom of page